Vi har gennem flere år rådgivet om utilstrækkelig afkøling og informeret om emnet i to årsberetninger på generalforsamlingen. Nu er det nødvendigt at indføre en merudgift for utilstrækkelig afkøling af fjernvarmevandet.
Andelshavere, der ikke opnår en minimumsafkøling på 15 °C over et fjernvarmeår, vil fremover blive pålagt en ekstra omkostning. Vi måler GJ/m³, så både varmeforbrug og vandmængde indgår i beregningen, hvilket giver et retvisende billede af både temperaturudnyttelse og systembelastning.
Læs mere om afkøling og beregningsmetoden for merudgift for utilstrækkelig afkøling af fjernvarmevandet.




